8- luokkalaisten metsäpäivät

Metsään meni!

Minun metsäni!

Mitä metsästä saadaan?

Miten metsäalalle voi työllistyä?

Minäkö metsänomistaja?

Näihin ja muihin kysymyksiin tarjoavat vastauksia, oivalluksia ja kokemuksia perinteiset 8.- luokkalaisten metsäpäivät Ahvenistolla.

8-luokkalaisten metsäpäivät järjestetään syksyllä yhdessä metsäalan toimijoiden kanssa. Päivien aikana kaikki 8-luokkalaiset kiertävät rastiradan, jonka varrella on 5-7 metsäalanasiantuntijoiden pitämää toiminnallista rastia. Päivä tukee 8-luokan opetusohjelman metsäbiologian teemaa.

8-luokkalaisten metsäpäiville oppilaat tulevat bussikuljetuksella tai keskusta-alueelta pyörillä/kävellen opettajien kanssa. Kouluilta varataan eväät mukaan ja lisäksi tapahtumassa on makkaranpaistomahdollisuus. Kuljetuksiin saadaan tukea Metsäsäätiöltä.

8-luokkalaisten metsäpäivistä lähetetään ensimmäinen kutsu oppilaitoksille kesäkuussa. Tapahtumaan ovat perinteisesti osallistuneet Hämeenlinnasta Iittalan, Kaurialan, Yhteiskoulun, Lyseon ja Ahveniston yläkoulut sekä Parolan yhteiskoulun 8-luokkalaiset.

Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistys on järjestänyt metsäpäiviä 8.-luokkalaisille jo useana vuonna peräkkäin. Seuraavat metsäpäivät järjestetään syksyllä 2022.

Lisätietoja, hallintopäällikkö Tuija Ruokolahti, kts. Yhteystiedot