Kouluyhteistyö

Kaipaako koulupäivä piristystä?

Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistyksellä on pitkät perinteet kouluyhteistyön tekemistä ylä- ja alakoululla. Ulkopuolisen tuottajan järjestämä reipas ohjelma tuo koululle virkistävän ja kouluarkea piristävän tuulahduksen. Kerho, teemapäivä tai muu tempaus täydentää kouluarkea virikkeellisellä tavalla ja tarjoaa mahdollisuuden uusiin oppimiskokemuksiin.

Kouluyhteistyökokonaisuuksia suunnitellaan aina yhdessä koulun tarpeiden mukaan. Kouluyhteistyönä voidaan toteuttaa vaikkapa 6-8 kerran teemakerho, teemapäivä koko vuosiluokalle, koulutusta työelämätaitoihin tai esimerkiksi kokkailupäivä pienryhmälle.

Kouluyhteistyössä 4H-yhdistys tuottaa koululle halutun palvelun, toimittaa tarvikkeet ja huolehtii ohjaajaresursseista. Koulu osoittaa toiminnalle sopivat tilat ja huolehtii koulunsisäisestä tiedotuksesta. Kouluyhteistyötoimintaa ovat aina ohjaamassa koulutetut aikuisohjaajat.

Esimerkkejä toteutuneesta kouluyhteistyöstä:

• alakoululaisten kerhot: Metsäsalapoliisit- kerho, kässäkerho
  • Duuniklubi- kerhotoiminta yläkoululla
  • Hattulan yläkoulun ja lukion koulukiska ja välituntiaktivointi
  • 8.-luokkalaisten metsäpäivät

Kiinnostuitko?

Tarjouspyynnöt ja tiedustelut, hallintopäällikkö Tuija Ruokolahti ja lapsi- ja nuorisotyön koordinaattori Jenni Kurkela, kts.  Yhteystiedot